Page 23 - final

Basic HTML Version

3.Обслужващ път – на практика старото
шосе, което свързваше с. Михалково с Девин,
е препроектирано като нов, обслужващ
хидровъзела път. Освен че ще замести
старото шосе, в известен смисъл това е
и нов път от пътната инфраструктура на
страната, който свързва 4 родопски селища
и в перспектива ще осигури най-пряката
връзка с Пампорово, Широка лъка, Гела и
др., ще свърже също и градовете Кричим –
Девин – Доспат и Девин - Смолян. Изграден
е в особено тежки геоложки условия, като са
преодолени 4 големи и 3 средни по размер
свлачища. Над 10 са подпорните стени с
височина над 18 м, а общата им дължина
по основната фуга надминава 10 км. Пътят
позволява достигане на скорост на движение
90 км/час.
В периода до 1992 г. -
НИППИЕС
ЕНЕРГОПРОЕКТ
,
ЦНИЛХИ – УАСГ
,
ИВП – БАН
и др.
След 1992 г. на основата на взаимни
договорености между Австрия и България по
проекта и неговото изпълнение са работили:
1.
Verbundplan Gmbh
– Австрия, главен
проектант на обекта
2.
Andritz (VA Tech-Hydro +Electrical
and Mechanical Constractor)
– Австрия,
проектант
3.
SwecoGroup
(Енергопроект+
Хидроенергетика ЕООД)
– България
4.
ЦНИЛХИ–УАСГ
– изследване и
хидравлично моделиране + частни български
фирми
5.
Alpine Bau
– главен изпълнител на
проекта.
Хидрокомплекс “Цанков камък” е
проектиран от:
горе ляво
Снимка 4.
Езерото в началото на
завиряването с част от
старото шосе за Девин.
горе дясно
Снимка 5.
Тампониране на окарстената
зона от р. Гашня.
Реката е особен приток на
язовирното езеро. Долината й
в близост до язовира е силно
окарстена, което е наложило
да се проектира и изпълни
тежка стоманобетонова
облицовка на речното дъно
и склоновете на реката на
разстояние 350 м от
язовирното.езеро.
26