Page 35 - final

Basic HTML Version

Обосновка: При квази постоянна комбинация
и възможно увеличаване на постоянните
товари (напр. при пренастилане) има опасност
от поява на постоянно отворени пукнатини в
продължителен период от експлоатацията на
моста, което ще навреди на дълготрайността му.
1) Ако връхната конструкция е напрегната
само надлъжно на моста (без напрягане в
напречно направление), в ръба на ненапрегнатите
сечения на елементите, напречни на оста на
моста (например напречни греди) се допускат
опънни напрежения. Те се изчисляват по стадий
І от рядко повтаряща се комбинация и не трябва
да надвишават стойностите от табл. 7.103.
2) За железопътни и.пешеходни мостове –
характеристична комбинация
3) Доказателството за декомпресия изисква
бетонът в рамките на определено разстояние
от напрягащите елементи или от техните
каналообразуватели да остане натиснат.
Определеното разстояние се приема 100 mm.
Обосновка: При отпадането на декомпресията
забележката е излишна.
w\ пукнатините не могат да бъдат с ширина
по-голяма от 0,3 мм.
Доказателството за декомпресия изисква
бетонът в рамките на определено разстояние
от напрягащите елементи или от техните
каналообразуватели да остане натиснат.
Определеното разстояние се приема 100 mm,
или до ръба на конструкцията, ако е по-малко от
100 mm.
Ако връхната конструкция е напрегната само
надлъжно на моста (без напрягане в напречно
направление), в ръба на ненапрегнатите сечения
на елементите, напречни на оста на моста
(например напречни греди) се допускат опънни
напрежения. Те се изчисляват по стадий І от
рядко повтаряща се комбинация и не трябва да
надвишават стойностите от таблица NA.7.103.
Образуването на наклонени пукнатини от
действието на напречни сили и усукване се
ограничава чрез проверка на главните опънни
напрежения. Те се определят за стадий І от често
повтаряща се комбинация на въздействията и
не трябва да са по-големи от .
EN 1995-2
NA 2.3. Точка 7.2. Гранични стойности на
провисванията.
Граничните стойности на провисванията на
греди, плочи и ферми се определят както следва:
за Характеристично натоварване от
автомобилен трафик L/400;
за Натоварване от пешеходци и слаб трафик
L/200;
за конкретен проект с железопътен трафик
провисванията се определят съгласувано с
отговорните органи.
С оглед комфорта на движение граничните
стойности на провисванията (от проектните
нивелетни коти ) на елементи в експлоатация,
по които минава трафика от движението се
ограничава. От постоянни и подвижни товари (с
отчитане дълготрайните ефекти) провисванията
не могат да бъдат по - големи от:
- за пътни мостове по АМ, първи и втори клас
– ±1/500 от отвора.
- за пътни мостове от по-нисък клас – ±1/400
от отвора.
Под отвор се разбира дължината между
две нулеви точки на моментовата диаграма от
постоянни повари.
Възложителят е в правата си да изисква и
по-строги критерии.
Клас бетон по якост на
натиск
С30/37
С35/45
С40/50
С45/55
С50/60
Допустими опънни
напрежения в бетона
ct
σ
4,0
5,0
5,5
6,0
6,5
Таблица NA.7.103
- Допустими ръбови опънни напрежения в бетона напречно на
моста за връхни конструкции без напрягане в напречно направление
38