Page 7 - final

Basic HTML Version

6
4 милиона лева за енергийна ефективност и
осигуряване на достъпна среда за хората в
неравностойно положение. Работим усилено
по него. Изпълнението му ще доведе до силно
съкращаване на разходите за отопление
и охлаждане в сградите. В момента сме
строителна площадка. Първото, с което
започнахме е пълната подмяна на дограмата
в новите корпуси, тъй като там алуминиевата
дограма е на повече от 30 години и няма
никакви топлоизолационни свойства. С наши
средства преди това сменихме дограмата в
старата сграда. Там сега изграждаме и два
асансьора, понеже няма вътрешни асансьори.
Единият ще отговаря на изискванията за
достъпна среда с рампа и платформа. Нещо
много важно беше включено в нашата
програма-модернизацията на библиотеката
като сграден фонд. В момента сме в преговори
с различни компании, предлагащи IT услуги
за електронизация на целия процес, за да
направим нашето образование по-модерно
и по-достъпно. Наложително е, защото не
сме литературен университет, например,
в който студентите могат да слушат гласов
електронен учебник в трамвая. При нас не
може по този начин. Лабораторийте ни също
са с остаряло оборудване. Ще участваме и в
други програми - за дооборудване, подмяна на
компютърни системи и т.н. Амбицията ни е да
модернизираме средствата за обучение.
Нашата болка е и липсата на спортна
база. Осигурили сме 2-3 зали, използваме
недостатъчно пригодни помещения в двора
на университета и плащаме наем на други
места. Преди ползвахме безплатно база в
Борисовата градина, но след трансформация,
тя мина от образователното към спортното
министерство и сега плащаме наеми. Имаме
имот на университета - празен парцел от 22
дка на границата със Спортната академия, но
нямаме средства да изградим там собствена
спортна база. Имаме спортно-възстановителни
бази-едната в Семково, със ски писти и
оборудване и с бараки на Веренско. Там се
водят учебни практики със студентите по
геодезия. Имаме такава база и в Китен, а също
и една къща във Варна. Но като цяло всички
имоти са публична държавна собственост.
Всеизвестна истина е, че у нас
младите специалисти нямат мотивация за
академична кариера. Какво е сьстоянието в
УАСГ с младите кадри?
Сьс Закона за развитие на академичния
сьстав и Правилника за неговото приложение
дьржавата предприе мерки в тази посока.
Сьс закриването на Висшата атестационна
комисия беше премахнат един от факторите,
забавящ кариерното развитие на младите
специалисти, там процедурите се бавеха много
повече от 9 месеца. Висшите учебни заведения
вече са автономни и все повече млади хора се
насочват кьм академичната кариера, защото
условията им дават вьзможност да планират
отрано развитието си. Сега инициативата е на
университетите, от тяхната организираност
зависи да накарат преподавателите да работят
върху собственото си израстване. Всичко е в
1 / 2012