Page 43 - final

Basic HTML Version

П
о данни на Агенция „Пътна инфраструктура” сред приоритетните проекти в оставащите 2 години на
ОПТ са Лот 1 и 2 - 65,62 км от автомагистрала „Марица”, които ще свържат Оризово – Димитровград и
Харманли. Ще бъде завършена и 8,5 километровата магистрална отсечка, която ще свърже магистрала
„Хемус” с околовръстния път на София. Други приоритети са Лот 1,2 и 4 от магистрала „Струма” – общо 68,78
км и път Е-85 – Кърджали – Подкова.
Подготвят се проектите за строителството на скоростен път от Калотина до София, на западната дъга на
софийския околовръстен път, за модернизация на пътя Враца – Ботевград и изграждане на обходен път на
Монтана.
През последните две години са наложени ускорени темпове на работа. По програмата са усвоени над 893
млн. лв. или 23 % от общия бюджет. Сключени са договори за безвъзмездна финансова помощ за над 3,407
милиарда лева, което е около 87 % от бюджета й. На бенефициентите са изплатени над 830 млн. лв. , или
над 20 % от предвидените средства. Запазва се традицията изпълнението на оперативната програма всяка
година да е по-добро от предходната. През 2011 г. е предоставена безвъзмездна финансова помощ в размер
на над 2,150 милиарда лева или почти два пъти повече в сравнение с периода 2007-2010 г. , а изплатените на
бенефициентите над 617 млн. лева са почти три пъти повече от тези за 2007-2010 г.
С
троителството на участък с дължина 8, 46 км от пътен възел „Яна” до Софийския околовръстен път,
който ще го свързва с автомагистрала „Хемус”, върви успешно. Завършването му е предвидено за май
2013 г. Проектът на стойност 47 856 420,81 лв. се финансира по Оперативна програма „Транспорт” 2007-
2013, като 80 % от средствата се осигуряват от Кохезионния фонд на ЕС, а 20% от държавния бюджет. Проектът
предвижда реконструкция на съществуващите пътища, пресичащи автомагистралата, както и изграждане
на пътни съоръжения (надлези, мостове, подлез). Ще бъдат изградени също така и крайпътни канавки,
отводнителни водостоци и утаителни канали. В техническия проект на автомагистралата са предвидени и
проходи за животни, за да се запази биологичното разнообразие в отделните участъци. Строителните работи
на отсечката се извършват при строго спазване на всички изисквания за безопасност и високо качество.
Известно забавяне на строежа се е наложило по екологични причини – трасето на магистралата преминава
през зона с местообитание на птици. Строителите е трябвало да се съобразят с това и да работят така, че да
не нарушат естествената околна среда на птиците в района.
Изпълнителят на проекта, обединение „Хемус А 2” ДЗЗД смята, че може да съкрати от 22 на 18 месеца срока
за завършване на обекта.
П р о д ъ л ж а в а д а с е р а б о т и
с у с к о р е н и т е м п о в е
О к о л о в р ъ с т н и я т п ъ т н а С о ф и я
с е с в ъ р з в а с а в т о м а г и с т р а л а „ Х е м у с ”