Page 13 - finalhq

Basic HTML Version

13
През 2011 г. с финансиране от приоритетна
ос VI на ОП “Транспорт” - “Техническа помощ”
започнаха проучвания за трасе, изготвянето на
регулационен план и изработването на идеен
проект по всички части за цялата Линия 3 на
метрото в София.
Одобреното трасе на линията започва
от кръстовището на бул. „Ботевградско
шосе” и бъдещия бул. „Източна тангента”,
след което преминава по бул. „Вл. Вазов”, бул.
„Евлоги Георгиев”, „Орлов мост”, бул. „Патриарх
Евтимий”, ул. „Прага”, тангира с бул. „България”
на кръстовището му с бул. „Гешов”, продължава
по ул. „Кюстендил” и през кв. „Красно село” по ул.
„Житница” ибул. „Линкълн” достигадож.к. „Обеля”.
Общата му дължина е 16кмс 19 метростанции.
В периферните участъци с обща дължина 9
км и 11 метростанции трасето е открито,
разположено на естакади, а в централната
градска част с дължина 7 км и 8 метростанции
то е подземно. Поради по-голямата дължина на
подземните участъци линията условно може да
бъде отнесена към т.н. “леко метро”.
Линия 3 прави връзка с първите две линии на
метрото на „Орлов мост” и на бул. „Патриарх
Евтимий” пред НДК. В изготвения проект
се предвижда естакадните участъци да са
със стоманобетонна носеща конструкция.
Тунелите в централната част са двупътни,
предвидени за изграждане по щитов метод с
щит с противоналягане в забоя, аналогичен на
прилагания на централния участък на Линия 2.
Метростанциите са предвидени за изграждане
по открит способ в котловани с укрепване.
Подготовката на проекта трябва да
приключи през 2013 г. с оглед кандидатстване
за финансиране от оперативните програми през
програмния период 2014 - 2020 г.
На какъв етап са проектните проучвания
и подготовката за изграждането на Линия 3
на метрото?
Разлагане на проектираната линия 3 в градската планировка съгласно
одобреното през 2013 г. трасе.