Page 6 - final

Basic HTML Version

6
„Лозенец”; линия 3 - ж.к. „Левски” - ЦГЧ - ж.к. „Овча
купел”. Линиитесепресичатдвеподвесъответно
на пл. „Св. Неделя”, СУ “Св. Кл. Охридски” и НДК,
образувайки своеобразен триъгълник в ЦГЧ. В
резултат на това за достигане от станция на
една от линиите, на която и да е станция от
другите две, ще е необходима само една смяна
на влака.
За обслужване на по-голяма част от
територията на града в периферните му
участъцисапредвидениотклонениясобособяване
на по два маршрута на всяка от линиите.
Основните градоустройствени и технически
параметри на метрото в София са:
Обща дължина на линиите съгласно
Генералната схема за тяхното развитие - 63
км с 65 метро-станции, а заедно с всичките
предвидени отклонения - над 80 км и 84
метростанции;
Средно разстояние между станциите - 1100
м (Линия 1 и 2), 900 м (линия 3);
Максимална превозна способност в едно
направление - 50 хил. пътн./час;
Прогнозно максимално натоварване на
линиите - 38 хил. пътн./час;
Минимално допустим интервал на движение
-1,5 мин.;
•Максимална скорост на движение по трасето
- 80 км/ч;
Брой превозвани пътници в ден след
изграждането на линиите от Генералната схема
– 1,1 млн. пътн./ден.
От 2009 г. след включване в ОП “Транспорт”
чрез
преоблада¬ващо
финансиране
от
Европейския фонд за регионално разви¬тие
(ЕфРР) и Кохезионния фонд (Кф) на Европейския
съюз с местно съфинансиране, започнахме
изпълнението на „Проект за разширение
на метрото в София”, който включваше
изграждане на Линия 2 и значително разширение
на Линия 1. Финансирането на етапа се
извърши по приоритетна ос 3 „Подобряване на
интермодалността при превоза на пътници
и товари” на ОП “Транспорт” от ЕфРР.
Безвъзмездната финансова помощ от ЕфРР
възлиза на 157 млн. евро, финансирането от
Националния фонд е 15%, а съфинансирането
от Столична община е 25% от стойността на
етапа.
Общата дължина на участъците от двата
етапа бе 13 км с 13 метростанции. С това
общата дължина на линиите на метрото от
есента на тази година възлиза на 31 км с 27
метростанции и прогнозен брой превозвани
пътници почти 350 хил. дневно.
Първият етап от работата започна с
изграждането на Централния участък от Линия
2. Той включваше трасето
„Надлез „Надежда”
- Централна ж.п. гара - пл. „Св. Неделя” -
НДК - бул. „Черни връх” с дължина 6,4 км и 7
метростанции.
Строителството на участъка
започна през пролетта на 2009 г. и завърши
на 31.VIII.2012 г. То включваше изграждане на
конструкциите на тунелите и метростанциите,
архитектурното оформление на станциите,
реконструкцииивъзстановяваненазасегнатата
градска инженерна инфраструктура, доставка
и монтаж на оборудването на системите за
управление и функциониране на метрото, в
т.ч. 3 системи за транспортна автоматика
и безопасност, 3 диспечерски системи,
комуникационни системи, санитарно-технически
системи и други, т.е. пълен инженеринг.
Предвид сложните геоложки и хидрогеоложки
условия по трасето и преминаването под
съществуващи съоръжения, в т.ч. под
действащите тунели на Линия 1, под подлези,
под „Лъвов мост” и изискването да не се
спира изцяло движението около строителните
площадки, се наложи за изграждането на
Вначалотонам.септемврит.г. завършихте
изграждането на Линия 2 и разширението
на Линия 1 на метрото. Поради сложността
на терена използвахте нови техники и
съоръжения и се справихте отлично.
Какви бяха основните трудности, които се
наложи да преодолявате?
тема на броя