Page 8 - final

Basic HTML Version

8
Тунелите в участъка бул. „Арсеналски” - бул.
„Дж. Баучер” с широчина 9,00 м са изпълнени
по “Нов австрийски тунелен метод” (НАТМ).
Строителството е извършвано с отстъп - първо
сводовата част, а на определено разстояние от
забоя - долната част, наричана щрос. Тунелите
между НДК и музея „Земята и хората” на бул.
„Черни връх” - по открит способ.
Изпълнението на участъка извършихме
на инженеринг (на принципа „Проектиране и
строителство”).
Главни изпълнители бяха:
На участъка „Надлез Надежда” - бул. „Патриарх
Евтимий” с 4 метростанции и прилежащи тунели
- фирма „Доуш”;
На участъка бул. „Патриарх Евтимий - бул.
„Черни връх” с 3 метростанции и прилежащи
тунели - „Трейс груп”. Подизпълнители по части
специализирани строителни методи - „Адвал”,
„Стройинжект”, „Геотехмин”, „Валмекс”.
Подизпълнителипоелектромеханичнисистеми
за управление и фун-кциониране - „Старт
Инженеринг”, „СК 13”, „Ита Инженеринг”, ДИСИ,
„Транспортна автоматика”.
Основното оборудване е доставено от водещи
световни фирми: „Сименс” - Германия, „Капш”
- Австрия, „Телефоника” - Германия, „Ериксон”
-Швеция, „фуджицу” и „Хитачи” - Япония, „Тисен”
и др. Строителен надзор - обединение с водещ
партньор френската фирма „Систра” и местни
партньори „Инфрапроект” u „Метроконсулт”.
Бенефициент-Столичнаобщина,„Метрополитен”
ЕАД.
Вторият етап от „Проект за разширение
на метрото в София” включваше два участъка,
обособени като отделни лотове на етапа:
Лот 1 - участък от Линия 2 „ж.к. „Обеля”
- ж.к. „Надежда” - надлез „Надежда”, заедно
с разширението на депото в кв. „Обеля” за
обслужване на влаковете от новите разширения
и доставката на 12 метровлака; Лот 2 - участък
от разширението на Линия 1 в посока към
летището, включващ трасето „ж.к. „Младост I” -
ж.к. „Младост III” - бул. „Цариградско шосе”, заедно
с голям буферен паркинг на бул. „Цариградско
Изграждане на бул. “Черни Връх” над МС „Дж. Баучер”.
Вторият етап от разширението на
метрото бе осъществен на два лота, които
бяха завършени за около две години – от април
2010 до септември 2012 г.
Какво бе специфичното в работата по
тях?
тема на броя