Page 9 - final

Basic HTML Version

9
Работата по изграждането на софийското
метро продължава с Третия етап от „Проект за
разширение на метрото в София”.
Той включва два участъка, обособени като
отделни лотове на етапа: Етап III, Лот 1 -
представлява участъка от продължението на
Линия 1 от бул. „Цариградско шосе” през ж.к.
„Дружба” до новия терминал на Летището; Етап
III, Лот 2 - включва трасето от разширението
на Линия 1 към „Бизнес парка” в ж.к. „Младост
IV” от ж.к. „Младост I до ж.к. „Младост IV”.
Общата дължина на двата участъка е 7,7 км със
7 метростанции. Финансирането на Етап III се
извършва с безвъзмездната финансова помощ
от Европейския фонд за регионално развитие с
местно съфинансиране.
Размерът на безвъзмездната финансова
помощ от ЕФРР възлиза на 110 млн. евро.
Апликационната форма за кандидатстване за
финансиране на етапа е подадена в Управляващия
орган през месец юли 2012 г. Строителството
започва през есента на настоящата година и
началото на следващата и трябва да завърши
до края на 2014 г.
Инж. Братоев, работата по изграждането
на софийското метро продължава.
Какво предстои от тук нататък?
шосе” и доставката на 6 метровлака.
Финансирането на Етап II се извърши по
приоритетнаос1наОП“Транспорт”-Железопътен
транспорт” с безвъзмездна финансова помощ от
Кохезионния фонд на Европейския съюз с местно
съфинансиране. Размерът на безвъзмездната
финансова помощ от КФ за двата лота, в т.ч.
строителството на участъците от Линия 1 и
Линия 2, разширението на депото и доставката
на влаковете бе на стойност 200 млн. евро.
Местното съфинансиране бе 15% от Нф и 20%
от СО.
Апликационната форма за кандидатстване
за финансиране за етапа бе одобрена от
Европейската комисия през 201 1 г.
През пролетта и лятото на 2010 г. започнахме
строителството на трасето от Лот 2 от Етап
II на проекта: „ж.к. „Обеля” - ж.к. „Надежда” - надлез
„Надежда” с дължина 4,2 км и 4 метростанции.
Първата част от участъка с дължина 1,3 км
и една метростанция, ситуирана между ж.к.
„Обеля” и ж.к. „Надежда”, е надземна, разположена
на естакада. Останалата част от трасето на
този участък с дължина 2,9 км и 3 метростанции
е подземна и преминава под пътното платно
на изцяло обновения след строителството на
метрото бул. „Ломско шосе”.
Строителството на участъка бе извършено по
технически проект, изготвен от „Метропроект”
ООД и подизпълнители.
Част от подобектите с отделни изпълнители
са изпълнени на инженеринг.
Основни изпълнители:
По част „Архитектура и конструкции”:
участък МС “Обеля” - МС “Ломско шосе” с МС
“Ломско шосе” – „Балконстрой” и БКС - Център;
участък „МС “Ломско шосе” - МС “Надежда” с
МС “Бели Дунав” и МС “Надежда” и прилежащите
тунели - „Обединение Метро Билд” с партньори -
JP Груп и „Сиенит”, МС „Хан Кубрат”, прилежащи
тунели и разширение депо - фирма „Станилов”;
Почаст„Електромеханична”: „Енергоремонт”,
ДИСИ, „Транспортна автоматика”, „СК 13”, „Ита
Инженеринг”.
Доставката на основното оборудване от:
„Балфор Бити”, „Капш”, „Ери-ксон”, „Тисен” и др.
Строителен надзор - „Контрол 2000”.
Бенефициент
-
Столична
община,
„Метрополитен ЕАД